środa, 31 marca 2010

Motyka, Grzegorz: W kręgu "Łun w Bieszczadach"

O okołowojennej historii walk polsko-ukraińskich wiedziałem tyle co nic. Jakoś przespałem te lekcje historii, zarejestrowałem fragmentarycznie.

Przeczytałem tę książkę i:
1. nie miałem odruchu ucieczki, czyli jest napisana wystarczająco przystępnie, żeby przeciętnie zainteresowany historią czytelnik dał radę;
2. nie miałem wrażenia stronniczości; oczywiście nie dam rady stwierdzić stanowczo, czy autor opisując wydarzenia był obiektywny (nie dam rady stwierdzić, czy w ogóle opisując te wydarzenia można być obiektywnym), ale nie miałem nieprzyjemnego wrażenia, że jest bardzo nieobiektywny.

Jeśli ktoś nie wie nic lub wie niewiele, a chce się dowiedzieć, to ta książka może być całkiem sensownym pierwszym źródłem - na poziomie raczej popularnonaukowym niż naukowym.

Brak komentarzy: