poniedziałek, 21 września 2009

Snyder, Zack: Watchmen

Nie znałem komiksu. Nie jestem fanem komiksów spod znaku DC. W sensie - nigdy nie kolekcjonowałem, nie czytałem nałogowo. Owszem, mogę poczytać, ale nigdy się nimi nie ekscytowałem.

Kiedy na ekrany wchodził film, spróbowałem przeczytać serię 'Watchmen'. Poległem - w ogóle nie mogłem wyłapać wątku; kolejność wydarzeń mi się mieszała.

Film jest pod tym względem zdecydowanie lepszy - dzięki niemu można lepiej ogarnąć komiks, a z tego co słyszałem od widzów, którzy byli fanami serii komiksowej, jest niesłychanie wierny temu komiksowemu oryginałowi.

Pewnie osoby, które zaczytywały się w komiksie, mogą dyskutować - czy to lepiej, że film jest tak wierny komiksowi, czy lepiej byłoby, gdyby jakoś ten komiks kreatywnie przetwarzał.
Z perspektywy osoby, która komiksu nie znała, mogę powiedzieć tylko, że to bardzo dobry film - fajna, amerykańska bajka, która wciąga, którą można sobie bez znużenia obejrzeć przed snem.

http://www.imdb.com/title/tt0409459/

Brak komentarzy: